Neo  0.5.0
Developer Documentation
Sprite.h
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1 /*
2  * Copyright 2014 (C) Yannick Pflanzer <neo-engine.de>
3  *
4  * This file is part of Neo2D.
5  *
6  * Neo2D is free software: you can redistribute it and/or modify
7  * it under the terms of the GNU Lesser General Public License as published by
8  * the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
9  * (at your option) any later version.
10  *
11  * Neo2D is distributed in the hope that it will be useful,
12  * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
13  * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
14  * GNU Lesser General Public License for more details.
15  *
16  * You should have received a copy of the GNU Lesser General Public License
17  * along with Neo2D. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
18  *
19  * Diese Datei ist Teil von Neo2D.
20  *
21  * Neo2D ist Freie Software: Sie können es unter den Bedingungen
22  * der GNU Lesser General Public License, wie von der Free Software Foundation,
23  * Version 3 der Lizenz oder (nach Ihrer Wahl) jeder späteren
24  * veröffentlichten Version, weiterverbreiten und/oder modifizieren.
25  *
26  * Neo2D wird in der Hoffnung, dass es nützlich sein wird, aber
27  * OHNE JEDE GEWÄHRLEISTUNG, bereitgestellt; sogar ohne die implizite
28  * Gewährleistung der MARKTFÄHIGKEIT oder EIGNUNG FÜR EINEN BESTIMMTEN ZWECK.
29  * Siehe die GNU Lesser General Public License für weitere Details.
30  *
31  * Sie sollten eine Kopie der GNU Lesser General Public License zusammen mit
32  * diesem Programm erhalten haben. Wenn nicht, siehe <http://www.gnu.org/licenses/>.
33  */
34 
35 #ifndef __SPRITE_H__
36 #define __SPRITE_H__
37 
38 #include <string>
39 #include <NeoEngine.h>
40 #include <Widget.h>
41 
42 namespace Neo2D
43 {
44 
45 using namespace Neo;
46 
93 class NEO2D_EXPORT Sprite : public Widget
94 {
95 protected:
97  int m_image;
99 
100  std::string m_imagePath;
101 
105  void loadTexture();
106 
107 public:
122  Sprite(unsigned int x, unsigned int y, unsigned int width,
123  unsigned int height, const char *texture, const char *label);
124 
125  void draw(Vector2 offset);
126  void update();
127 
132  Vector2 getSize() { return m_imageSize; }
133 };
134 }
135 #endif
Vector2 getSize()
Returns the textures dimensions that are used.
Definition: Sprite.h:132
OText * m_labelText
Definition: Sprite.h:96
Vector2 m_imageSize
Definition: Sprite.h:98
Definition: OText.h:40
The Widget class contains all information that is common to all GUI widgets.
Definition: Widget.h:72
The Sprite class displays a texture on the screen.
Definition: Sprite.h:93
int m_image
Definition: Sprite.h:97
Definition: Vector2.h:31
Definition: Button.h:42
std::string m_imagePath
Definition: Sprite.h:100
Definition: Color.h:29