Neo  0.5.0
Developer Documentation
ThemedButton.h
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1 /*
2 * Copyright 2014 (C) Yannick Pflanzer <neo-engine.de>
3 *
4 * This file is part of Neo2D.
5 *
6 * NeoGui is free software: you can redistribute it and/or modify
7 * it under the terms of the GNU Lesser General Public License as published by
8 * the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
9 * (at your option) any later version.
10 *
11 * Neo2D is distributed in the hope that it will be useful,
12 * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
13 * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
14 * GNU Lesser General Public License for more details.
15 *
16 * You should have received a copy of the GNU Lesser General Public License
17 * along with Neo2D. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
18 *
19 * Diese Datei ist Teil von Neo2D.
20 *
21 * Neo2D ist Freie Software: Sie können es unter den Bedingungen
22 * der GNU Lesser General Public License, wie von der Free Software Foundation,
23 * Version 3 der Lizenz oder (nach Ihrer Wahl) jeder späteren
24 * veröffentlichten Version, weiterverbreiten und/oder modifizieren.
25 *
26 * Neo2D wird in der Hoffnung, dass es nützlich sein wird, aber
27 * OHNE JEDE GEWÄHRLEISTUNG, bereitgestellt; sogar ohne die implizite
28 * Gewährleistung der MARKTFÄHIGKEIT oder EIGNUNG FÜR EINEN BESTIMMTEN ZWECK.
29 * Siehe die GNU Lesser General Public License für weitere Details.
30 *
31 * Sie sollten eine Kopie der GNU Lesser General Public License zusammen mit diesem
32 * Programm erhalten haben. Wenn nicht, siehe <http://www.gnu.org/licenses/>.
33 */
34 
35 #ifndef __THEMED_BUTTON_H__
36 #define __THEMED_BUTTON_H__
37 
38 #include <Button.h>
39 #include <Sprite.h>
40 #include <NeoEngine.h>
41 
42 namespace Neo2D
43 {
44  namespace Gui
45  {
46 
47 #define NUM_SPRITES 9
48 
55  class NEO2D_EXPORT ThemedButton : public Button
56  {
57  enum SPRITE_POS
58  {
59  BODY = 0,
60  TOP,
61  BOTTOM,
62  LEFT,
63  RIGHT,
64  TOP_LEFT,
65  TOP_RIGHT,
66  BOTTOM_LEFT,
67  BOTTOM_RIGHT
68  };
69 
70  Sprite* m_sprites[NUM_SPRITES];
71  Sprite* m_hoveredSprites[NUM_SPRITES];
72  Sprite* m_pressedSprites[NUM_SPRITES];
73 
74  float m_marginTop;
75  float m_marginSide;
76 
77  void loadSprites(Sprite* sprites[], const char* vert,
78  const char* hor, const char* body,
79  const char* edge);
80 
81  void drawSprites(Sprite* sprites[]);
82 
83  public:
84  ThemedButton(unsigned int x, unsigned int y, unsigned int width,
85  unsigned int height, const char* label);
86 
87  void draw(Vector2 offset);
88  void update();
89  };
90  }
91 }
92 #endif
Implements a simple pushable button that calls the specified callback. This implementation uses Sprit...
Definition: ThemedButton.h:55
The Sprite class displays a texture on the screen.
Definition: Sprite.h:93
Implements a simple pushable button that calls the specified callback.
Definition: Button.h:67
Definition: Vector2.h:31
Definition: Button.h:42