Neo  0.5.0
Developer Documentation
MenuBar.h
Go to the documentation of this file.
1 /*
2  * Copyright 2014 (C) Yannick Pflanzer <neo-engine.de>
3  *
4  * This file is part of Neo2D.
5  *
6  * Neo2D is free software: you can redistribute it and/or modify
7  * it under the terms of the GNU Lesser General Public License as published by
8  * the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
9  * (at your option) any later version.
10  *
11  * Neo2D is distributed in the hope that it will be useful,
12  * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
13  * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
14  * GNU Lesser General Public License for more details.
15  *
16  * You should have received a copy of the GNU Lesser General Public License
17  * along with Neo2D. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
18  *
19  * Diese Datei ist Teil von Neo2D.
20  *
21  * Neo2D ist Freie Software: Sie können es unter den Bedingungen
22  * der GNU Lesser General Public License, wie von der Free Software Foundation,
23  * Version 3 der Lizenz oder (nach Ihrer Wahl) jeder späteren
24  * veröffentlichten Version, weiterverbreiten und/oder modifizieren.
25  *
26  * Neo2D wird in der Hoffnung, dass es nützlich sein wird, aber
27  * OHNE JEDE GEWÄHRLEISTUNG, bereitgestellt; sogar ohne die implizite
28  * Gewährleistung der MARKTFÄHIGKEIT oder EIGNUNG FÜR EINEN BESTIMMTEN ZWECK.
29  * Siehe die GNU Lesser General Public License für weitere Details.
30  *
31  * Sie sollten eine Kopie der GNU Lesser General Public License zusammen mit diesem
32  * Programm erhalten haben. Wenn nicht, siehe <http://www.gnu.org/licenses/>.
33  */
34 
35 #ifndef __MENUBAR_H__
36 #define __MENUBAR_H__
37 
38 #include <string>
39 #include <vector>
40 #include <NeoEngine.h>
41 #include <Widget.h>
42 #include <Button.h>
43 #include <Menu.h>
44 
45 namespace Neo2D
46 {
47 namespace Gui
48 {
49 
50  static int MENU_LINE_HEIGHT = 20;
51 
52 using namespace Neo;
53 
61 class NEO2D_EXPORT MenuBar : public Widget
62 {
63 protected:
64 
66  std::vector<Menu*> m_entries;
67  std::vector<Button> m_buttons;
68 
69  static void buttonCallback(Widget* w, long int data);
70 
71  struct CallbackData
72  {
73  unsigned int index;
75  };
76 
77 public:
78  MenuBar(unsigned int height)
79  : Widget(0, 0, 0, height, "")
80  {
81  }
82 
83  ~MenuBar();
84 
85  Menu* getEntry(unsigned int idx) { return m_entries[idx]; }
86  DISOWN(Menu* l) void addEntry(Menu* l);
87 
88  void draw(Vector2 offset);
89  void update();
90 
91  virtual bool isMouseOver();
92 };
93 }
94 }
95 #endif
The MenuBar class implements the global menu bar on the top of the window.
Definition: MenuBar.h:61
The Menu class implements a basic drop-down menu.
Definition: Menu.h:58
std::vector< Menu * > m_entries
Definition: MenuBar.h:66
std::vector< Button > m_buttons
Definition: MenuBar.h:67
Definition: MenuBar.h:71
The Widget class contains all information that is common to all GUI widgets.
Definition: Widget.h:72
int m_selectedEntry
Definition: MenuBar.h:65
Definition: Vector2.h:31
Definition: Button.h:42
MenuBar * parent
Definition: MenuBar.h:74
static int MENU_LINE_HEIGHT
Definition: MenuBar.h:50
MenuBar(unsigned int height)
Definition: MenuBar.h:78
unsigned int index
Definition: MenuBar.h:73
Menu * getEntry(unsigned int idx)
Definition: MenuBar.h:85
Definition: Color.h:29